![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
DIGITARKUSED K�rgkoolipedagoogika � �ppej�udude t�iend�pe |
Tere tulemast digi-�ppe ajastusse! Digi-�ppe ajalugu Aastal 2000 valmis esimene digi-�ppe loeng (digital teaching tool) CD-ROM plaadil. Kolme aasta p�rast oli v�imalik loobuda CD-ROM plaatidest ja viia digi�pe internetti. Esimene t�ispikk kursus valmis digi-�ppena 2005.aastal. Loengud MP3-na lisati 2007.aastal.
Loomisest alates on digi-�ppe leidnud laialdast rahvusvahelist huvi ja heakskiitu ps�hholoogia �petamise meetodina
|
![]() |
1. digitarkus | Muutunud �ppimise � �petamise paradigma � vana paradigma � uus paradigma � muutused � muutunud �li�pilased (Y ja M generatsioon) � globaliseerumise m�jud � muutunud reaalsus � akadeemilise personali t��rahulolu � t��koormus � muutunud �petamise eesm�rgid � �ppej�u rollid � muutunud �petamise situatsioon � inimlik reaktsioon muutustele
|
![]() |
2. digitarkus | Distsipliin � distsipliin � �ohtlik� aeg loengus � �ohtlik� aeg seminaris � �li�pilase enesedistsipliin � distsipliinimudelid: Skinner�i mudel � reeglid � positiivsed ja negatiivsed stiimulid � kinnitus ja karistus � reeglid � �kuuma pliidi� reegel � distsipliinimudelid: Carl Rodgers - humanistlik distsipliin � Ginott� mudel � Glasser�i mudel � Dreikurs�i mudel � Kounin�i mudel � Canter�ite mudel
|
![]() |
3. digitarkus | Akadeemiline loeng � akadeemiline loeng = frontaalne, �ppej�ukeskne �petamine � akadeemilise loengu t�husus � huvi, emotsioonid, elamus � info tajumine � kommunikatsioon � jutustus � vestlus � seletus (miks?) � kirjeldus (kuidas?) � k�simused (sh retoorilised k�simused) � diskussioon (kontrollitud ja suunatud diskussioon) � demonstratsioon
|
![]() |
4. digitarkus | Esinemisoskused � esmamulje ja lahkumismulje � verbaalsed ja mitteverbaalsed suhtlemisvahendid � silmside � poos ja liikumine � miimika ja �estid � riietus � h��l ja intonatsioon � keel, k�ne, pausid ja mitte-s�nad (h��litsused) � kuulaja huvi ja t�helepanu k�itmine � huumor � isiksuse loomulikkus � �ppematerjali esitamine � draama � demonstreerimine � huumor � n�ited, koomiksid � huvi � k�simused � visuaalsed n�ited � siirus ja loomulikkus � sagedased vead
|
![]() |
5. digitarkus | �ppej�u maine ja professionaalne identiteet � TT� doktorandide skreening-uuring �ideaalne �ppej�ud� (2005): erialane kompetentsus, �petamisalane kompetentsus, suhtlemisalane kompetentsus, isiksuse omadused � �ppej�u maine (imago) � Johar-i akna teooria � isikutaju efektid � �ppej�u positiivse maine komponendid � negatiivse maine komponendid � �ppej�u professionaalne identiteet � �ppej�u professionaalse identiteedi kujunemine
|
![]() |
6. digitarkus | Aktiiv�ppe olemus ja v�imalused � k�rghariduse paradigma muutumine � sokraatlik �petamisstiil � �ppijakeskne �petamine � suunav �petaja roll � muutuvad �ppimisk�sitlused � aktiiv�pe � aktiiv�ppe tunnused � �petaja roll � dialoogiline l�henemine � �petajakesksed meetodid � �ppijakesksed meetodid
|
![]() |
7. digitarkus | n�idisloeng: Inimene ja elekter
|
![]() |