|  |  | DIGITARKUSED Kõrgkoolipedagoogika – õppejõudude täiendõpe
 | 
	|  |  | Tere tulemast digi-õppe ajastusse! Digi-õppe ajalugu 
Aastal 2000 valmis esimene digi-õppe loeng (digital teaching tool) CD-ROM plaadil. Kolme aasta pärast oli võimalik loobuda CD-ROM plaatidest ja viia digiõpe internetti. Esimene täispikk kursus valmis digi-õppena 2005.aastal. Loengud MP3-na lisati 2007.aastal. 
Loomisest alates on digi-õppe leidnud laialdast rahvusvahelist huvi ja heakskiitu psühholoogia õpetamise meetodina• ENOP aastakoosolek 1999 – European Network of Work and Organizational Psychology Professors´Annual Meeting
 • EAWOP töögrupp 2003 – European Association of Work and Organizational Psychologists Task Force
 • CISSE konverents 2006 - International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (CISSE 2006), International Conference on Engineering Education, Instructional Technology, Assessment, and E-learning (EIAE 06)
 • Aalto Ülikool 2008-2010 – valmistati TTÜ Enesejuhtimise kursuse (HHP0020) soomekeelne digiõppe version
 • Valencia Ülikool 2008 – digiõppe võimaluste tutvustamine
 • Briti Psühholoogia Konverents 2011 – digiõppe võimaluste tutvustamine
 
 | 
	|  |  |  | 
	| 1. digitarkus |  | Muutunud õppimise – õpetamise paradigma • vana paradigma • uus paradigma • muutused • muutunud üliõpilased (Y ja M generatsioon) • globaliseerumise mõjud • muutunud reaalsus • akadeemilise personali töörahulolu • töökoormus • muutunud õpetamise eesmärgid • õppejõu rollid • muutunud õpetamise situatsioon • inimlik reaktsioon muutustele
Enesekontrolli küsimused 
 | 
	| 2. digitarkus |  | Distsipliin • distsipliin • “ohtlik” aeg loengus • “ohtlik” aeg seminaris • üliõpilase enesedistsipliin • distsipliinimudelid: Skinner´i mudel • reeglid – positiivsed ja negatiivsed stiimulid • kinnitus ja karistus • reeglid • “kuuma pliidi” reegel • distsipliinimudelid: Carl Rodgers - humanistlik distsipliin • Ginott´ mudel  • Glasser´i mudel  • Dreikurs´i mudel  • Kounin´i mudel  • Canter´ite mudel
Enesekontrolli küsimused 
 | 
	| 3. digitarkus |  | Akadeemiline loeng • akadeemiline loeng = frontaalne, õppejõukeskne õpetamine • akadeemilise loengu tõhusus • huvi, emotsioonid, elamus • info tajumine • kommunikatsioon • jutustus • vestlus • seletus (miks?) • kirjeldus (kuidas?) • küsimused (sh retoorilised küsimused) • diskussioon (kontrollitud ja suunatud diskussioon) • demonstratsioon
Enesekontrolli küsimused 
 | 
	| 4. digitarkus |  | Esinemisoskused • esmamulje ja lahkumismulje • verbaalsed ja mitteverbaalsed suhtlemisvahendid  • silmside • poos ja liikumine • miimika ja þestid • riietus • hääl ja intonatsioon • keel, kõne, pausid ja mitte-sõnad (häälitsused) • kuulaja huvi ja tähelepanu köitmine • huumor • isiksuse loomulikkus • õppematerjali esitamine • draama • demonstreerimine • huumor • näited, koomiksid • huvi • küsimused • visuaalsed näited •  siirus ja loomulikkus • sagedased vead
Enesekontrolli küsimused 
 | 
	| 5. digitarkus |  | Õppejõu maine ja professionaalne identiteet • TTÜ doktorandide skreening-uuring “ideaalne õppejõud” (2005): erialane kompetentsus, õpetamisalane kompetentsus, suhtlemisalane kompetentsus, isiksuse omadused • õppejõu maine (imago) • Johar-i akna teooria • isikutaju efektid • õppejõu positiivse maine komponendid  • negatiivse maine  komponendid • õppejõu professionaalne identiteet • õppejõu professionaalse identiteedi kujunemine
Enesekontrolli küsimused 
 | 
	| 6. digitarkus |  | Aktiivõppe olemus ja võimalused • kõrghariduse paradigma muutumine • sokraatlik õpetamisstiil • õppijakeskne õpetamine • suunav õpetaja roll • muutuvad õppimiskäsitlused • aktiivõpe • aktiivõppe tunnused • õpetaja roll • dialoogiline lähenemine • õpetajakesksed meetodid • õppijakesksed meetodid
Enesekontrolli küsimused 
 |