|
Tere tulemast XXI sajandisse ning edukat Digi�pet!
Iga teema koosneb: |
1. loeng: Didaktika meetodid �likoolis: � �ppimise ja �petamise paradigmad � muutunud �petamise eesm�rgid � muutunud �petamise situatsioon � �ppimine � teadmised. Akadeemiline loeng: � frontaalne �petamine � info tajumine � t�helepanu � tahtmatu t�helepanu p�hjused � m�lu � unustamine � loengute liigid � akadeemiline loeng � loengu tulemuslikkus � konspekteerimine � jutustus � vestlus � kommunikatsioon � s�numi arendamine � seletus � loogika v�tted � definitsiooni reeglid � definitsiooni asendavad v�tted � demonstratsioon � diskussioon � diskussiooni l�biviimine � mentor � tuutor. Akadeemiline loeng � esinemine: � loengu ajakava � esmamulje ja lahkumismulje � sagedased vead esinemisel � suhtlemisvahendid � �ppematerjali esitamine � loengu ettevalmistamine � loengu planeerimine � �ppematerjali esitamise viisid � suhtlemise elemendid � h��l � silmside auditooriumiga � distsipliin � �kuuma pliidi reegel� � tehnilised abivahendid. Mare Teichmann (PhD), ps�hholoogiaprofessor, Tallinna Tehnika�likool |
2. loeng: Aktiiv�ppe meetodid �likoolis: � koos�ppimise vormid � koos�ppimise p�hiideed � �petamise kuldreegel � paarist�� � �ksteiselt �ppimine � r�hmat��, meeskonnat�� � s�nergia � meeskonna areng � ajur�nnak � mosaiikr�hm � kodu- ja teemar�hm � dispuut � videotreening � �marlaud � rollim�ngud � simulatsioonid � dramatiseering � intervjuu � paneel � seminar � �ppek�ik � projekt�pe � t��tuba � m�ngud � n�itlik katse. Iseseisev �ppimine. �ppimisstiilid: � �ppimisstiilid dominantsete meelte alusel � �ppimisstiilid k�itumislaadist l�htuvalt. Mare Teichmann (PhD), ps�hholoogiaprofessor, Tallinna Tehnika�likool |
3. loeng: �li�pilaste juhendamine: � juhendamise vajadus � �ppej�u ootused � m�rad kommunikatsioonis � �li�pilase k�ige vajalikumad kommunikatiivsed oskused � �ppimisv�ime ? �ppej�u roll juhendamisel � �li�pilase hirmud � �li�pilase emotsioonid � juhendamisega kaasnevad ohud � �li�pilase suhtumine � �li�pilase probleemid � probleemi lahendamine � juhendamise toimumise ruum � juhendamise eetilisi probleeme. �li�pilaste hindamine � objektiivsus ja subjektiivsus: � tagasiside andmise ja hindamise tasemed � �ppimise tulemuslikkuse hindamise meetodid � hindamise pinged � hindamise reeglid � hinnang � hindamise loogika � 9 hindamise p�him�tet � kontrollimine � info allikad � subjektiivsus hindamisel (haloefekt, �loogiline� j�reldamine, analoogide kasutamine jms). Eksamineerimine: � enne eksamit � n�uanded �li�pilasele. Eksamil k�sitlemine: � avatud k�simused � suletud k�simused � aktiivne k�sitlemine � passiivne k�sitlemine � vastureaktsiooni p�hjustavad k�simused � aktiivne kuulamine � kuulamise reeglid � miks �ppej�ud ei kuula? Mare Teichmann (PhD), ps�hholoogiaprofessor, Tallinna Tehnika�likool |
4. loeng: �ppej�u professionaalsus ja akadeemiline karj��r: � professionaalsuse mudel � kompetentsus � �likooli eesm�rgid, �ppej�u eesm�rgid, �li�pilase eesm�rgid � kaks karj��rit��pi � n�uded �ppej�ududele � isiksuse areng � �ideaalne �ppej�ud� TT� �li�pilaste ja ekspertide hinnangud � vaimne laiskus � vaimse laiskuse �letamine � enesemotivatsioon � akadeemiline intelligentsus � emotsionaalne intelligentsus � praktiline intelligentsus � neli �ppej�u t��pi. �ppej�u maine (imago): � Johari akna teooria � isikutaju efektid � isikutaju vead � positiive imago komponendid. �ppej�u l�bip�lemine: � l�bip�lemise staadiumid ja �esmaabi� � toimetulek � �petaja t��stressorid Eestis � �petaja elukvaliteet. Mare Teichmann (PhD), ps�hholoogiaprofessor, Tallinna Tehnika�likool |
5. loeng: �li�pilaskeskne �likool: � Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) initsiatiiv � elukvaliteet � elukvaliteet Eestis � koolielu kvaliteet � koolielu tulemuslikkus � �ppej�u t��rahulolu � �ppej�u abi h�ttasattunud �li�pilasele � h�dasolija tunnused. Mare Teichmann (PhD), ps�hholoogiaprofessor, Tallinna Tehnika�likool |